söndag 23 november 2008

jag ska aldrig gå på mammafika

problemet stiltje. att det är ett problem indikerar konformitet. det indikerar till och med mammafika. hellre repulsiv än brådmogen som man brukar säga.

trenden om registeringsskyltar på barnvagnar: död, snälla död. mammor mammafikar. pappafika låter ju skitbögigt och bohemiskt. lattepappa däremot, pappaledig, pappatid, pappafärg på barnvagnen. heroiskt. tjugofem procent är också bra.

om att jämföra barn: de sitter i hjordar i sf-parken och håller upp barnklumpar. de handlar på polarn och pyret. pengarna som blir över räcker till att amortera v70:n. de räcker också till böcker om hur man får bäst barn att jämföra med och till en abslider från tv-shop. toppa truppen.

idag i kassan vinkade ett barn åt mig han (hon, den) sa hej då. jaja, hej, hej. stolt mamma ler stolt samtidigt som hon stolt stegar iväg. jag skiter väl i det. jag kan också göra det där.

i grossessen får jag skratta åt det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar